Veel gestelde vragen
Wij hebben hieronder de meest gestelde vragen verzameld en de antwoorden hierop. Mis je toch iets, laat het ons dan weten!
Wat zijn de openingstijden?
Het seizoen start op 1 april (met mooi weer starten we eerder!) en eindigt op 31 oktober. De sloepen zijn te huur van dinsdag tot en met zondag van 10:00 tot 21:00 uur. Laat of vroeg in het seizoen is het om 21:00 uur al donker en wijzigen wij de eindtijd in de agenda. Het is niet toegestaan om in het donker te varen.
Wat is de opstaplocatie?
De steiger kun je vinden bij Café ‘t Helletje, Stationsweg 13 in Weesp. Het is niet mogelijk om voor de deur te parkeren, kort stilstaan om te laden en lossen kan wel. De steiger ligt op 3 minuten lopen vanaf Station NS Weesp en daar kun je eventueel ook je auto parkeren. Wil je weten wat de parkeertarieven zijn, kijk dan op de website van de gemeente Amsterdam. Je fiets kun je vlakbij de opstapsteiger in de daarvoor bestemde rekken plaatsen. Of maak gebruik van de (bewaakte) fietsenstalling bij Station NS Weesp.
Wat kost het?
Je kunt een 6-persoons sloep huren voor € 32,50 per uur en een 10-persoons sloep voor € 55,00 per uur. Huur je langer dan 4 uren, dan krijg je korting op het uurtarief. Meteen reserveren? Reserveer dan hier.
Vragen jullie een borg?
Nee, wij vragen geen borg. Zowel bij vertrek als bij aankomst is er iemand aanwezig om te controleren of de sloep in goede staat is. Uiteraard verwachten wij dat je zuinig bent op de sloep.
Hoeveel passagiers mogen er mee in de boot?
De elektrische sloep basic is geschikt voor 6 personen en de elektrische sloep luxe is geschikt voor 10 personen.
Mag de hond ook mee?
Nee, de hond mag niet mee. Wij maken een uitzondering voor de hulphond.
Kan ik gebruik maken van het toilet op de opstaplocatie?
Ja, er zijn meerdere toiletten beschikbaar in Café ‘t Helletje. Behalve op maandag, dan zijn zij gesloten.
Op welke leeftijd mag ik een boot huren?
Wij hanteren een minimum leeftijd van 18 jaar.
Ik heb geboekt en ik wil annuleren, kan dat?
Je mag altijd 48 uur voor vertrek annuleren. We kiezen dan samen een nieuwe datum of je krijgt je geld terug. Onze contactgegevens vind je onderaan de pagina.
Ik heb geboekt en het is heel slecht weer. Kan ik dan verzetten?
Het is niet te hopen maar het kan altijd onverwachts te slecht weer zijn om te varen. Je krijgt dan van ons een voucher die je een volgende keer kunt gebruiken.
Ik heb een elektrische sloep en één van de pakketten geboekt, bijvoorbeeld een lunchpakket. Kan ik dit annuleren?
Pakketten worden op bestelling gemaakt en kunnen uiterlijk 24 uur voor vertrek geannuleerd worden. Annuleer je later dan 24 uur voor vertrek dan is teruggave van de betaling of verzetten naar een nieuwe datum niet meer mogelijk. Wat wel tot de mogelijkheden behoort, is het ophalen van het betreffende pakket bij Café ‘t Helletje in Weesp. Laat dit dan wel even weten, zorgen wij dat het pakket voor je klaarstaat.
Ik ben te laat! Wat kan ik doen?
Bel ons meteen zodra je weet dat je te laat gaat komen. Wij wachten dan op je. De eindtijd van de afgesproken huurperiode blijft ongewijzigd. In het geval dat wij geen bericht ontvangen, vervalt de boeking na 15 minuten en kan het zijn dat de sloep weer verhuurd wordt. Kom je helemaal niet meer, dan heb je geen recht op een teruggave van de betaling en ook geen recht op een kosteloze nieuwe datum en/of tijdstip.
Ik wil een kadobon geven. Hoe werkt dat?
Je kunt online hier een kadobon aanschaffen. Binnen 1 werkdag ontvang je dan per e-mail een mooie kadobon die je eventueel kunt uitprinten en personaliseren. De kadobon is niet persoonsgebonden maar heeft wel een geldigheid. Dit kun je terugvinden op de bestelpagina.
Ik wil een strippenkaart DiWoDo aanschaffen. Hoe werkt dat?
Je kunt online hier een strippenkaart DiWoDo aanschaffen. Binnen 1 werkdag ontvang je dan per e-mail een strippenkaart met 3 codes, elke code is voor 2 uur varen met de elektrische sloep basic. Houdt er wel rekening mee dat de strippenkaart alleen geldig is op dinsdag, woensdag en donderdag van 10:00 tot 21:00 uur. De strippenkaart is niet persoonsgebonden maar heeft wel een geldigheid. Dit kun je terugvinden op de bestelpagina.
Hebben jullie zwemvesten?
Ja, wij hebben een aantal zwemvesten te leen. Zowel voor de kinderen als voor volwassenen.
Waar mag ik varen?
Het vaargebied is de Vecht, ongeveer van Muiden tot aan Nigtevecht. Het Amsterdam Rijnkanaal en het IJsselmeer (door de sluis bij Muiden) zijn niet toegestaan. Kijk anders even bij bezienswaardigenheden voor suggesties.
Wat is de maximaal toegestane snelheid?
De elektrische sloepen zijn zo afgesteld dat je de maximale toegestane snelheid van 9 km per uur niet kunt overschrijden. Langs de waterkant staat de maximaal toegestane snelheid duidelijk aangegeven, op sommige plekken is het 6 km, op andere plekken 9 km per uur.
Heb ik een vaarbewijs nodig?
Nee, onze elektrische sloepen mag je varen zonder vaarbewijs.
Moet ik rekening houden met brugtijden?
Nee, onze elektrische sloepen kunnen onder vrijwel elke brug die je passeert op de Vecht. Mocht je toch meer informatie willen, kijk dan hier voor brug- en sluistijden.
Kan ik de algemene voorwaarden inzien?
Ja, je kunt onze algemene voorwaarden hier inzien.
Wat doen jullie met mijn persoonlijke gegevens?
Dit kun je lezen in ons privacy beleid.
Kan ik telefonisch reserveren?
Het heeft onze voorkeur om alle boekingen online te verwerken. Dit voorkomt fouten en het is direct vastgelegd. Kom je er echt niet uit, dan kun je ons altijd bellen of mailen.
De basisregels tijdens het varen:
Houdt rechts aan op het water.
Bij meerdere doorgangen onder een brug, kies dan het oranje licht of oranje bord.
Tijdens het varen kom je zwemmers, roeiers, vissers en andere boten tegen. Watersporters zijn vriendelijke mensen. Houd rekening met elkaar en zwaai naar hartelust 🙂